zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta Żagań

Rada Miasta Żagań Transmisje z obrad Rady

XVII Sesja Rady Miasta Żagań z dnia 24.06.2025

Czas publikacji: 57 dni 19 godzin temu
Długość nagrania: 03:15:41
Liczba odtworzeń: 356
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XVII Sesji Rady Miasta Żagań z dnia 24.06.2025

Punkt 1: Otwarcie sesji

Sesję otworzył Przewodniczący Rady Miasta Żagań, witając obecnych radnych, burmistrza, zastępców, skarbnika, radcę prawnego, dyrektorów spółek oraz mieszkańców. Przypomniano o nagrywaniu sesji oraz zasadach RODO.

Punkt 2: Przyjęcie porządku obrad

Burmistrz Sławomir Kowal zgłosił wniosek o zmianę porządku obrad, wprowadzając dwa projekty uchwał dotyczące zmiany budżetu i wieloletniej prognozy finansowej. Oba wnioski zostały przyjęte jednogłośnie przez radnych.

Punkt 3: Przyjęcie protokołu z XV i XVI sesji

Protokół z XV sesji został przyjęty bez uwag, podobnie jak protokół z XVI sesji nadzwyczajnej.

Punkt 4: Informacja Przewodniczącego Rady

Przewodniczący Rady przedstawił informacje o działalności w okresie międzysesyjnym, które nie wzbudziły pytań.

Punkt 5: Informacja Burmistrza

Burmistrz Kowal przedstawił raport o działalności między sesjami. Radny Sebastian Kulesza zadał pytania dotyczące odbioru ulic, na co burmistrz odpowiedział, że udzieli informacji pisemnie.

Punkt 6: Sprawozdanie z działalności komisji

Przewodniczący komisji przedstawili krótkie sprawozdania. Komisja Gospodarki pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał. Komisja Zdrowia i Bezpieczeństwa omówiła działania na wakacje. Komisja Oświaty i Kultury również pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał.

Punkt 7: Debata nad raportem o stanie Gminy Żagań

Radni dyskutowali na temat raportu, wyrażając różne opinie. Radny Piotr Łoś krytycznie ocenił działania burmistrza, wskazując na brak realizacji obietnic i trudności w oświacie. Burmistrz Kowal odpowiadał na zarzuty, wskazując na trudności finansowe i konieczność podejmowania odpowiedzialnych decyzji.

Punkt 8: Uchwała w sprawie wotum zaufania dla Burmistrza

Radni debatowali nad wotum zaufania. W głosowaniu 14 radnych było za, 6 przeciw, 1 się wstrzymał. Uchwała została przyjęta.

Punkt 9: Rozpatrzenie sprawozdania finansowego

Sprawozdanie finansowe oraz z wykonania budżetu za 2024 rok zostało przyjęte bez uwag.

Punkt 10: Informacja o stanie mienia Gminy Żagań

Informacja została przyjęta bez pytań.

Punkt 11: Wniosek Komisji Rewizyjnej

Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie i wnioskowała o udzielenie absolutorium burmistrzowi.

Punkt 12: Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej

Izba wydała pozytywną opinię na temat sprawozdania z wykonania budżetu.

Punkt 13: Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Punkt 14: Uchwała w sprawie absolutorium dla Burmistrza

Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Punkt 15: Podjęcie uchwał

Podjęto kilka uchwał dotyczących budżetu, statutu biblioteki, umów dzierżawy, programów profilaktycznych oraz utworzenia Centrum Usług Społecznych. Wszystkie uchwały przyjęto jednogłośnie.

Punkt 16: Wolne wnioski i informacje

Radni składali interpelacje dotyczące m.in. stanu szkół, użytkowników hulajnóg oraz potrzeb remontowych. Pani radna Małgorzata Klorek zgłosiła potrzebę zakupu dystrybutorów wody oraz pomalowania ławek, a Pan Krzysztof Dulski poruszył temat stanu bieżni na stadionie.

Sesja zakończyła się, a kolejna planowana jest na 26 sierpnia 2025 roku.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje