Sesję otworzył Przewodniczący Rady Miasta Żagań, witając obecnych radnych, burmistrza, zastępców, skarbnika, radcę prawnego, dyrektorów spółek oraz mieszkańców. Przypomniano o nagrywaniu sesji oraz zasadach RODO.
Burmistrz Sławomir Kowal zgłosił wniosek o zmianę porządku obrad, wprowadzając dwa projekty uchwał dotyczące zmiany budżetu i wieloletniej prognozy finansowej. Oba wnioski zostały przyjęte jednogłośnie przez radnych.
Protokół z XV sesji został przyjęty bez uwag, podobnie jak protokół z XVI sesji nadzwyczajnej.
Przewodniczący Rady przedstawił informacje o działalności w okresie międzysesyjnym, które nie wzbudziły pytań.
Burmistrz Kowal przedstawił raport o działalności między sesjami. Radny Sebastian Kulesza zadał pytania dotyczące odbioru ulic, na co burmistrz odpowiedział, że udzieli informacji pisemnie.
Przewodniczący komisji przedstawili krótkie sprawozdania. Komisja Gospodarki pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał. Komisja Zdrowia i Bezpieczeństwa omówiła działania na wakacje. Komisja Oświaty i Kultury również pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał.
Radni dyskutowali na temat raportu, wyrażając różne opinie. Radny Piotr Łoś krytycznie ocenił działania burmistrza, wskazując na brak realizacji obietnic i trudności w oświacie. Burmistrz Kowal odpowiadał na zarzuty, wskazując na trudności finansowe i konieczność podejmowania odpowiedzialnych decyzji.
Radni debatowali nad wotum zaufania. W głosowaniu 14 radnych było za, 6 przeciw, 1 się wstrzymał. Uchwała została przyjęta.
Sprawozdanie finansowe oraz z wykonania budżetu za 2024 rok zostało przyjęte bez uwag.
Informacja została przyjęta bez pytań.
Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie i wnioskowała o udzielenie absolutorium burmistrzowi.
Izba wydała pozytywną opinię na temat sprawozdania z wykonania budżetu.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
Podjęto kilka uchwał dotyczących budżetu, statutu biblioteki, umów dzierżawy, programów profilaktycznych oraz utworzenia Centrum Usług Społecznych. Wszystkie uchwały przyjęto jednogłośnie.
Radni składali interpelacje dotyczące m.in. stanu szkół, użytkowników hulajnóg oraz potrzeb remontowych. Pani radna Małgorzata Klorek zgłosiła potrzebę zakupu dystrybutorów wody oraz pomalowania ławek, a Pan Krzysztof Dulski poruszył temat stanu bieżni na stadionie.
Sesja zakończyła się, a kolejna planowana jest na 26 sierpnia 2025 roku.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.